Il aura donc fallu en arriver là. Jeudi, 14 septembre 2023, il est pile 6h du matin lorsqu’une très large majorité des salariés de Cargolux (dont notamment l’ensemble des mécaniciens de l’entreprise) débraient. Ils entrent en grève. Les avions restent cloués au sol.
28 réunions de négociations et 5 réunions devant l’Office national de conciliation (ONC) au cours des derniers mois n’y auront rien fait. Lors d’un vote statutaire réalisé en juillet dernier, une grande majorité des membres des deux syndicats travaillant dans l’entreprise avaient massivement rejeté la dernière proposition de la direction. Et les syndicats avaient prévenu la direction de Cargolux. Si elle continuait à rester sourde aux revendications légitimes du personnel, le pas serait franchi. Et c’est arrivé.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.
Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!